Этот сайт использует файлы cookie. Продолжая пользоваться данным сайтом, Вы соглашаетесь на использование ваших файлов cookie.

Просветният министър очаква недостиг на кадри във всички сфери

Красимир ВылчевКрасимир Вылчев

В следващите десетина години се очаква огромен недостиг на работна ръка във всички сфери. Ще има най-вече необходимост на хора със средно професионално образование, затова ще настояваме за увеличаване броя на учениците в професионалните паралелки. Това коментира в Бургас просветният министър Красимир Вълчев.

За да се стимулират учениците, ще се увеличат стипендиите, а в бюджета за следващата година са заложени 3 млн. лева за допълнително финансиране на паралелки за придобиване на професии с най-голям недостиг на пазара на труда.

„Проблемът в професионалното образование е това, че стана по-непрестижна опция. Много малко родители насърчават децата си да се включат в професионалното образование“, коментира Вълчев.

По отношение на дуалното образование министърът посочи, че се използва опитът и финансовата подкрепа на швейцарското посолство. „Средствата, които имаме, са достатъчни. Разширяваме броя на учениците, които са включени в дуална форма на обучение, но това зависи от активността на гимназиите и от учениците да се включат в такава дуална форма“, каза още Вълчев.

По думите му МОН е готово за промени в нормативната уредба или отпускане на бюджетни средства с цел разширяване на дуалното образование. С негова помощ ученици от професионални гимназии придобиват опит в реална среда и така излизат на пазара на труда с по-добри познания за своя занаят. / бТВ

Поделиться:
Читайте
новости:
Телеграмм Яндекс Дзен Вайбер Google Новости Яндекс Новости Фейсбук Твиттер Вконтакте Одноклассники
 

Добавете коментар

Все комментарии пользователей, размещаемые на сайте, являются постмодерируемыми. Это означает, что администратор читает сообщения после их размещения на ресурсе, и имеет право удалить их без каких-либо дополнительных объяснений. Запрещается писать комментарии только БОЛЬШИМИ или latinskimi буквами.