Этот сайт использует файлы cookie. Продолжая пользоваться данным сайтом, Вы соглашаетесь на использование ваших файлов cookie.

„Търговската марка“ България струва 54 млрд. долара

„Търговската марка“ България струва 54 млрд. долара

Зaпитвaли ли cтe ce ĸoлĸo cтpyвa eднa дъpжaвa? Ha тoзи въпpoc oтгoвop дaвaт oт британската компания Вrаnd Fіnаnсе. Te зa пopeднa гoдинa пoдpeждaт в ĸлacaция дъpжaвитe ĸaтo тъpгoвcĸи мapĸи и пyблиĸyвaт cпиcъĸ нa тяxнaтa цeнa.

Критериите

Националната марка е най-важният актив на всяка държава в днешния глобален свят, според Brand Finance. Тя насърчава инвестициите, добавя стойност към износа и привлича туристи. Докладът показва и последствията от икономическите щети, които могат да бъдат причинени от глобални събития и лошо управление на „националната марка“.

Кои са отличниците

Челното място в тазгодишната класация отново заемат САЩ. Марката се оценява на 25,899 трилиона долара, като е увеличила стойността си с цели 23 процента в сравнение с миналата година. Това показва, че американската икономика се разширява с бързи темпове и този растеж се очаква да продължи и през следващите месеци, отбелязва Brand Finance. Наред с БВП, продажбите на потребителите, поръчките в строителството, износа на автомобили и други показатели за растеж показват, че икономиката на САЩ е в истински „бум“. В допълнение наложените от САЩ мита също създават по-благоприятна бизнес среда.

Втори се нарежда Китай с 12,779 трлн. долара и ръст с 25 на сто. Следват Германия, Великобритания, Япония, Франция, Канада, Италия, Индия и Южна Корея. Русия се нарежда на 18 място с 830 млрд. долара, но без никакъв ръст в проценти.

Балканите

Турция е на 34 място, като слиза с цели 10 места надолу, в сравнение с 2017 г. Тя се оценява на 382 млрд. долара и отбелязва драстичен спад в проценти – 33надолу. Гърция е на 59 място с 87 млрд. долара и 8 процента ръст. Голям е ръстът на процентите при Словения – 29, като страната се нарежда на 62-о място. Хърватия е на 77-о място с 24 процента ръст. Сърбия заема 80-о място със 17 на сто ръст, а Македония за поредна година отсъства от класацията на Brand Finance за най-скъпите нации като бранд в света.

Къде сме ние

Според данните, България струва точно 54 млрд. долара. Тя се нарежда на 70-а позиция в класацията за 2018 г. от 100 държави, като се изкачва с 15 процента спрямо 2017 г., когато е била на 74-о място и е струвала 47 млрд. долара. Страната ни е непосредствено след Гватемала и Мароко. / БНР

Поделиться:
Читайте
новости:
Телеграмм Яндекс Дзен Вайбер Google Новости Яндекс Новости Фейсбук Твиттер Вконтакте Одноклассники
 

Добавете коментар

Все комментарии пользователей, размещаемые на сайте, являются постмодерируемыми. Это означает, что администратор читает сообщения после их размещения на ресурсе, и имеет право удалить их без каких-либо дополнительных объяснений. Запрещается писать комментарии только БОЛЬШИМИ или latinskimi буквами.