Этот сайт использует файлы cookie. Продолжая пользоваться данным сайтом, Вы соглашаетесь на использование ваших файлов cookie.

Българите настигат руснаците като водещи купувачи на ваканционни имоти в България

Българите настигат руснаците като водещи купувачи на ваканционни имоти в България

Българите се превръщат в един от основните клиенти на пазара на ваканционни имоти в България, конкурирайки се с руските купувачи. Това показва анализът за годината на инвестиционната компания Green Life Development & Resorts, представен днес.

Делът на българите, които са сключили сделка за ваканционен имот през тази година, значително се приближава до процента на клиентите от Русия. Според данни на компанията българските купувачи на втори дом вече представляват 35%, а делът на руските граждани е само с един пр. пункт по-висок – 36%.

Според компанията по-сериозен ръст на сделките след българските потребители се наблюдава от 1-2 години насам, като през 2017 г. броят им бележи ръст от 5-10% на годишна база. „Покупката на имот на морето привлича домакинствата със средни към високи доходи, за които покупката на жилище от типа втори дом е въпрос и на социален и обществен статус, част от един нов, все по-устойчив начин на живот“, коментира Теофил Петров, изпълнителен директор на Green Life Development.

Клиентите от България се делят на две основни групи. Първата представлява предимно семейства с деца, които търсят класически ваканционни имоти заради комфорта и удобството, насочвайки се по-скоро към места като Созопол.

Другият тип български купувачи основно живеят в чужбина и избират крайморски градове като Поморие, планирайки да използват имота си през цялата година. Допълнителен стимул за тази група клиенти е наличието на балнеоложки центрове в близост.

Освен в типа ваканционен имот, към който се насочват българските потребители, разлика има и в бюджетите, заделяни за покупката. „При клиенти, които се насочват към ваканционен имот в затворен тип комплекс, бюджетите им варират между 50 и 60 хил. евро“, коментира Екатерина Желяпова, търговски директор в Green Life Development. „Българските клиенти, които пък търсят имот за целогодишно ползване, избират такива дестинации като Поморие, Бургас. Там бюджетите са малко по-ниски – около 35-40 хил. евро за апартаменти с една спалня“.

Руските клиенти продължават да бъдат другата основна група потребители. След икономическите и геополитическите трудности в Русия през 2014 г., които се отразиха и на интереса на руските граждани към ваканционни имоти в България, през настоящата година рублата запазва стабилни нива, което дава допълнително спокойствие и увереност на руските клиенти.

„България е първи избор за голяма част от купувачите от Русия, защото предлага комбинация между висок клас имоти, много добра и гостоприемна среда, културно и историческо сходство и висок стандарт на живот при добри доходи“, поясни Теофил Петров.

Повечето настоящи собственици купуват втори дом единствено за лично ползване. По-малко от 50% от клиентите решават да отдават имота си под наем, съчетавайки лятната почивка в собствено жилище и възможността за доходност от направените вложения. Под 30% от купувачите твърдо са решили да отдават собствеността си под наем, докато около 20% се колебаят. Според изпълнителния директор на компанията годишната доходност от отдаване на ваканционен имот под наем може да достигне 7% на годишна база.

Прогнозите на компанията са пазарът да продължи да се развива положително и през следващата година. Според прогнозите на компанията пазарът на ваканционни имоти в страната през 2018 г. ще се разшири с между 5% и 10% както като обем, така и като цени. / Инвестор

Поделиться:
Читайте
новости:
Телеграмм Яндекс Дзен Вайбер Google Новости Яндекс Новости Фейсбук Твиттер Вконтакте Одноклассники
 

Добавете коментар

Все комментарии пользователей, размещаемые на сайте, являются постмодерируемыми. Это означает, что администратор читает сообщения после их размещения на ресурсе, и имеет право удалить их без каких-либо дополнительных объяснений. Запрещается писать комментарии только БОЛЬШИМИ или latinskimi буквами.