Этот сайт использует файлы cookie. Продолжая пользоваться данным сайтом, Вы соглашаетесь на использование ваших файлов cookie.

Цените на ваканционните имоти бележат умерен ръст от началото на годината

Цените на ваканционните имоти бележат умерен ръст от началото на годината

Купувачите на ваканционни имоти са склонни да заделят по-големи бюджети, за да се сдобият с втори дом на морето. Цените растат умерено, както и обемът от продажби, а българските купувачи имат все по-осезаемо присъствие на пазара, като повечето от тях купуват ваканционни имоти за лично ползване със собствени средства. Това става ясно от проучване на пазара на строително-инвестиционната компания Green Life CityHome.

Засега през 2018 г. средните бюджети за покупка на ваканционен имот у нас са нараснали с близо 15% и приближават 60 хил. евро, става ясно от анализа. Клиентите са склонни да платят по-висока цена в замяна на по-високо качество на продукта с включени допълнителни услуги. Купувачите търсят имоти с добавена стойност, които освен пълноценна почивка им осигуряват и възможност за възвръщаемост на инвестицията, отбелязват от Green Life CityHome.

„Изискванията на клиентите вече надхвърлят характеристиките на имота и все повече касаят факторите извън него – заобикаляща среда, допълнителни услуги, достъп и сигурност. Затова голяма част от тях избират затворени комплекси“, пояснява Теофил Петров, изпълнителен директор на Green Life. По думите му най-търсени са апартаментите с една спалня, със средна площ около 55-60 кв.м, а купувачите държат на добрата гледка – към морето или вътрешен двор, както и наличието на тераса.

През 2017 г. цените на ваканционните имоти са се задържали почти без изменения спрямо предходната въпреки нарастващото търсене и покупките още на етап „на зелено“. През този летен сезон ръстът ще е умерен в рамките на 10-15%, отчитат от Green Life CityHome.

Цените на апартаментите с една спалня в Созопол варират между 50 хил. и 60 хил. евро, а в Поморие такъв тип имоти се предлагат между 30 хил. и 40 хил. евро. „Някои от по-заможните клиенти се насочват към покупка на къща, където цените достигат 180-200 хил. евро.

Обемът на продажбите през 2017 г. бележи ръст от 20% спрямо предходните 2 години, отчитат от компанията. „Очакваме тази година активността отново да бъде висока и сделките с ваканционни имоти да се увеличат с около 10%“, коментира Екатерина Желяпова, търговски директор направление ваканционни имоти на Green Life CityHome.

Присъствието на българските купувачи става все осезаемо и има по-голяма тежест на ваканционния пазар, посочват още от Green Life CityHome. Интересът на родните клиенти се задържа висок, заради което от компанията очакват близо 10% ръст на сделките с българи през тази година.

„За сънародниците ни желанието да имат втори дом не е нещо ново. В съвременния динамичен свят то просто се трансформира от познатите ни в миналото “вили на морето” в инвестицията в жилище в затворен комплекс, където ангажиментът за грижата за имота е оставен на друг, а за собственика остава удоволствието от почивката“, казва Теофил Петров.

Българските клиенти разчитат основно на собствени средства при покупката на ваканционни имоти. Най-често използват спестявания или доходи от работа в чужбина. Единици са случаите, при които сделките се финансират с банков кредит, посочват от Green Life CityHome. „По-голямата част от настоящите собственици купуват единствено за лично ползване. Под 50% от клиентите решават да отдават имота си под наем, като възвръщаемостта на инвестицията достига 5-6% на годишна база“, пояснява Екатерина Желяпова.

Рускоговорещите клиенти запазват добрите си позиции и през този летен сезон. Делът на купувачите от Русия и Украйна не се повлиява от разрастването на българския пазар и представлява над 1/3 от всички клиенти. Те се интересуват основно от класически ваканционни имоти за лично ползване. Част от тях избират жилища от градски тип, тъй като планират трайно установяване в България, отбелязват от Green Life CityHome.

За по-малко от две години гражданите от Израел са се превърнали в трети основен пазар за ваканционни имоти у нас. През изминалата година делът им е малко над 10%, като Green Life CityHome прогнозира, че закупените от тях имоти ще се увеличат през 2018 г. „Клиентите от Израел са привлечени от ниските цени на туристическите услуги и след няколко посещения на Черноморието немалка част се превръщат от туристи в купувачи“, коментира Екатерина Желяпова.

„Броят на държавите, чиито граждани се интересуват от „втори дом“ у нас, се увеличава. С това се разкриват нови перспективи за популяризиране на българския ваканционен пазар и отвъд традиционните клиенти от Германия, Чехия и Великобритания“, допълва Теофил Петров.

Поделиться:
Читайте
новости:
Телеграмм Яндекс Дзен Вайбер Google Новости Яндекс Новости Фейсбук Твиттер Вконтакте Одноклассники