Общо 41.5% от българските ученици на 15 и 16 години не разбират какво четат
Тревожно ниска оценка на функционалната грамотност на българските младежи поставя международното изследване PISA през 2015 г. Общо 41.5% от учениците на 15 и 16 години могат да четат, но се затрудняват да тълкуват прочетения текст. Под нивото на функционалната грамотност по математика са 42% от юношите, което значи, че те могат да смятат, но не могат да прилагат наученото по математика в житейски ситуации. Същото важи и по природни науки, където под нивото на функционална грамотност са 37.9% от учениците.
Изследването е проведено от 14 април до 15 май 2015 г. сред 6363 ученици на 15-16-годишна възраст. В 180 училища юношите са решавали компютърно базиран тест по природни науки, математика и четене. Проучването е проведено в общо 72 държави.
Образователният министър в оставка Меглена Кунева оцени резултатите като по-добри от тези през 2006 г. От данните става известно, че резултатите по четене са по-лоши от тези през 2011 г., а по математика - по-добри. Друг интересен извод, според експертите в министерството, е, че момчетата подобряват резултатите си по четене за разлика от момичетата.
България се нарежда на едно от последните места в Европа по функционална грамотност на учениците. Тя е почти на дъното на класациите в трите области - четене, математика и природни науки, заедно с Румъния, Кипър и Обединените арабски емирства. / Дневник
- Ако видите грешка изберете текста и натиснете Ctrl + Enter
- школьники