Превозвачи от ЕС получават достъп до жп инфраструктурата, решиха депутатите
Железопътните превозвачи от страните-членки на ЕС получават достъп до железопътната инфраструктура в България и до обслужващите съоръжения при справедливи и прозрачни условия. Това е записано в промени на Закона за железопътния транспорт, приети днес на първо четене от Народното събрание.
Вносител е Министерският съвет. Целта на измененията е да бъде доизградено и подобрено функционирането на единното европейско железопътно пространство чрез общото законодателството на ЕС, прието с Четвъртия железопътен пакет през 2016 г.
Николай Тишев от БСП изрази опасения, цитиран от БТА, че европейските превозвачи ще дойдат с нови машини, вагони и ще претендират за най-доходоносните отсечки, а за БДЖ ще останат губещите линии. Председателят на транспортната комисия Халил Летифов (ДПС) опонира, че дори транснационалните ни линии са губещи, докато за разлика от БДЖ държавата няма да плаща субсидия на външните превозвачи.
Други изменения предвиждат хората, които замърсяват чакалните и пероните да бъдат глобявани с между 20 и 50 лв., а не с 10 лв., както е сега. Със същите суми ще бъдат глобявани и хората, които преминават през коловозите и стрелките извън разрешените места. / Дневник
- Ако видите грешка изберете текста и натиснете Ctrl + Enter
- БДЖ