Добри хора, евтино и вкусно - София привлича млади туристи
София е предимно младежка дестинация с културно познавателни цели. Това става ясно от проучване на инициативата „Визия за София“. 45% от туристите виждат в столицата добро място за екскурзия, 23% я посещават по бизнес, а 20 на сто от чужденците идват в града с развлекателни цели.
В най-голяма степен градът се посещава за първи път от туристите и е единствената дестинация при пътуването им. От „Визия за София“ обясняват, че столицата затвърждава имиджа си на “бюджетна дестинация”. Туристите харчат на ден в града до 50 лв. и демонстрират удовлетвореност от цените на туристически услуги.
„Разбира се, това че градът е интересен с историята си, културата си и традициите си, е най-важната причина те да предприемат пътуване до българската столица, но удобните и евтини самолетни билети са на второ място по важност“, уточняват от инициативата.
Запитани за това кои са конкурентните предимства на града чуждестранните посетители отговарят най-вече, че: „Хората са добронамерени“, „Има много зелени площи и паркове“, „Евтино е“ и „Храната е вкусна“, а българите добавят и „добрия градски транспорт“ - мнение, което не е споделено от чужденците. Областите, в които София изостава според туристическото мнение са свързани с чистотата, поддръжката на сградите, пешеходната настилка и информацията за забележителности.
Докладът прави основният извод, че разнообразието и предлагането на услуги е голямо, но качеството на услугите и информацията за тях могат да бъдат подобрени. Мнозинството чужденци обаче заявяват, че категорично ще препоръчат София като туристическа дестинация на близки и приятели. / Монитор
- Ако видите грешка изберете текста и натиснете Ctrl + Enter
- София