Этот сайт использует файлы cookie. Продолжая пользоваться данным сайтом, Вы соглашаетесь на использование ваших файлов cookie.

Дигиталната трансформация – новото предизвикателство пред българския туризъм

Дигиталната трансформация – новото предизвикателство пред българския туризъм

Дигиталната трансформация в туризма бе основната тема на дискусия, организирана от Националния борд по туризъм и Министерството на туризма в София. Участие взеха множество експерти и предприемачи, които изложиха своя опит и проблемите, с които се сблъскват, по отношение на налагането и популяризирането на България като „дестинация в четири сезона“ на европейския и световния пазар. Общото мнение бе, че е необходимо актуализиране на националната стратегия за туризма, съобразено с дигитализацията в сектора и новите IT реалности. Зам.-председателят на Националния борд по туризъм Мартин Захариев напомни и за други належащи промени, забавяни с години, които пречат за развитието ни като туристическа дестинация:

Нужно е ново картографиране на дигиталното представяне на нашите екомаршрути – пешеходни, вело или конни, а също и спа, и винените дестинации. Необходима е разработката на съвременен интернет сайт със собствена резервационна система, редизайн на профилите на страната в социалните мрежи, регулярна актуализация на информацията в официалния ни туристически портал, създаване и поддръжка на информационно-рекламни точки на основните входни пунктове на страната. Особено важно е планирането и осъществяването на онлайн кампании за популяризиране на различните видове туризъм например – фестивалния. В България има близо 370 фестивала, което е огромен магнит за наши и чуждестранни туристи. Не на последно място трябва да е партньорството с мобилните оператори, което да позволи рекламата на България като дестинация например със съобщение, което да поздравява с „добре дошли“ всеки чужденец, пристигнал у нас.

Международни изследвания сочат, че през 2017 година 46 на сто от туристите в Европа са организирали своята ваканция онлайн. Прогнозите са, че през следващите 2 години тези проценти ще достигнат до 60. Това се дължи най-вече на доброто представяне и засиленото присъствие на държавите, презентиращи своите туристически услуги и забележителности онлайн. Министерството на туризма съзнава важността на онлайн присъствието, като усилено работи в тази посока. За това свидетелства успешният, по думите на министър Ангелкова, проект за мобилното приложение I love Bulgaria, съдържащ информация за туристически обекти и забележителности от всички области на страната. Приложението се използва активно от 16 000 души месечно. Министърът на туризма анонсира и една нова услуга, създадена в полза на бизнеса:

Независимо от това, че Министерството на туризма е едно от най-младите, то ще бъде една от първите администрации, които ще позволят на бизнеса, освен електронен подпис, да използва и лицева идентификация, така че документите, които подават, да могат да се оформят и през смарт телефоните. Това ще улесни предприемачите и инвеститорите, а предоставянето на различните административни услуги ще става за много по-кратко време. Бета-версията на тази услуга, ще представим в средата на ноември.

За да отбележи забележимия принос в развитието на туризма на различни институции и общественици по подобаващ начин, Националният борд по туризъм избра да закрие събитието с връчването на годишните награди за най-съществен принос в областта. Отличието представлява статуетка, на която е изобразена монета с роза. Символът не е избран случайно, тъй като именно това великолепно цвете е украсявало монета, открита край Казанлък и датираща от времето на тракийския владетел Амакот (389-356г. пр. Хр.). Сред наградените бяха общините Казанлък и Поморие, както и няколко национални всекидневника заради техни кампании, свързани с популяризирането на различни туристически обекти и опазването на културното наследство. / БНР

Поделиться:
Читайте
новости:
Телеграмм Яндекс Дзен Вайбер Google Новости Яндекс Новости Фейсбук Твиттер Вконтакте Одноклассники
 

Добавете коментар

Все комментарии пользователей, размещаемые на сайте, являются постмодерируемыми. Это означает, что администратор читает сообщения после их размещения на ресурсе, и имеет право удалить их без каких-либо дополнительных объяснений. Запрещается писать комментарии только БОЛЬШИМИ или latinskimi буквами.