Этот сайт использует файлы cookie. Продолжая пользоваться данным сайтом, Вы соглашаетесь на использование ваших файлов cookie.

Макар и хаотична, рекламата на българския туристически продукт постига успехи

Макар и хаотична, рекламата на българския туристически продукт постига успехи

Туризмът в България и възможността да се създаде единен, положителен и устойчив "бранд България“ бяха предмет на дискусия между практици от рекламния и комуникационния бизнес, анализатори и журналисти. Въпреки продължаващото застрояване на българското Черноморие и вече регистрираните, макар и малки, първи спадове в летните резервации на основни пазари като Русия и Германия, на пръв поглед картината на международния туризъм в България е добра. По данни на Министерството на туризма през 2018 г. за първи път в страната са отчетени над 9 млн. чуждестранни туристически посещения, а приходите в сектора надхвърлиха 8,4 млрд. лв. Положителната тенденция продължава и през настоящата година: 590 млн. евро, или с 4% повече, са приходите от международен туризъм за първите четири месеца. На този оптимистичен фон обаче има множество проблеми, които пречат на по-добрата разпознаваемост на страната и утвърждаването й като предпочитано място за почивка и целогодишна туристическа дестинация.

За да бъде едно място прекрасна туристическа дестинация, трябва да е удобно и да се харесва и на местните хора - смята Весела Николаева, създала сайт, посветен на туризма в Северозападна България - severozapazenabg.com.– Давам пример с едно наше пътуване в Дунавския регион, в което установихме за пореден път, че всички табели са на български, а част от тях са сбъркани и скрити от храсти. Така посланието, което излъчваме към туристите не е за гостоприемство, а по-скоро за приключенска дестинация, в която се движиш опипом.

Друг проблем е, че все още много хора у нас не владеят добре нито един чужд език, казва Весела и допълва, че макар в градове като Русе и Видин заетите в туризма знаят или учат румънски, а тези в Северозападна България говорят сръбски, комуникацията с туристите от други култури е изключително трудна. Проблем е и твърде краткият сезон за някои от дестинациите у нас и неглижирането на потенциала на различните активности, които биха могли да доразвият туризма в региона и да го направят целогодишен.

Как се отразява гостоприемството ни на желанието на чуждестранните туристи да посетят отново страната ни – на това обърна внимание и Георги Ауад от Българска агенция за медийни анализи „Персептика“:

Ние имаме проучване от 2016 година, фокусирано върху това колко от туристите от европейските държави мислят за почивката си в България, и колко биха я повторили. Открихме, че има различни нагласи за това как човек избира да дойде на почивка у нас. През 2016-та, заради мигрантската вълна се установи, че хората от Северна Европа не биха дошли тук само защото българите са негативно настроени към мигрантите. Тоест за някои хора пречката не се изразява в пари, а е свързана с идеалите. Проблем е също така, че ние се рекламираме много хаотично.

Рекламата е от ключово значение за позиционирането на българския туризъм на силно конкурентния международен пазар. Към какви целеви групи е насочена, какъв и доколко траен е ефектът от нея и кои са успешните примери са въпроси, които вълнуват бранша у нас. И макар според експерти тя често да е твърде хаотична, има и добри примери като последната рекламна кампания на България, осъществена през 2018-2019 г. във Великобритания. Тя е част от комуникационен проект на Министерството на туризма, а за нейната ефективност говори значителният ръст на резервациите за летните български курорти на британския пазар.

В периода януари-февруари, Националният статистически институт отчете ръст от 53% на посещенията от Великобритания. Спрямо данните за предния период /септември - декември 2018/, има 15% ръст, което ни кара да мислим, че кампанията е била успешна –заяви Десислава Олованова управител на агенция „Маккан София“, която стои зад рекламната кампания, наградена и на проведения през юни в Пловдив Фестивал на рекламните агенции в България.Според нея, принос за ръста може би има и Брекзит, тъй като България е евтин пазар и в момент на тотална несигурност за британците, те не си спестяват почивката, а избират място, където ще им бъде максимално евтино. / БНР

Поделиться:
Читайте
новости:
Телеграмм Яндекс Дзен Вайбер Google Новости Яндекс Новости Фейсбук Твиттер Вконтакте Одноклассники
 

Добавете коментар

Все комментарии пользователей, размещаемые на сайте, являются постмодерируемыми. Это означает, что администратор читает сообщения после их размещения на ресурсе, и имеет право удалить их без каких-либо дополнительных объяснений. Запрещается писать комментарии только БОЛЬШИМИ или latinskimi буквами.