Этот сайт использует файлы cookie. Продолжая пользоваться данным сайтом, Вы соглашаетесь на использование ваших файлов cookie.

Благой Рагин: 1% от оборота в туризма трябва да отива за реклама

Благой Рагинснимка: bnr.bgБлагой Рагин

След няколко години на спад българският туризъм отчита много добър старт на годината, заяви в интервю за Радио България председателят на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация Благой Рагин. Това се дължи основно на променената международната обстановка – отношенията между Русия и Турция, атентатите в Турция и прочее. Експертите в бранша очакват страната ни да се възползва от пренасочването на огромен брой руски туристи от Египет към други туристически дестинации. Туристическият бранш в България отчита над 30% ръст на турския пазар, а броят на туристите от съседните Македония, Гърция, Сърбия и Румъния и тази година е традиционно висок. Освен това секторът отчита ръст на български граждани, които предпочетоха да почиват в страната и оставиха парите си в местната икономика, допълни Рагин и добави:

Най-динамично се развива СПА туризмът. За последните десет години този сектор изживя истински ренесанс. Освен традиционните дестинации като Велинград, Сандански, Хисар и Поморие вече набират скорост и СПА курорти като Девин, Кюстендил и Вършец. Затова сме поставили въпроса в Бюджет 2017 да се предвиди 1% от оборота в сектора на туризма да отива за външна реклама, защото според нашите международни партньори най-голямата ни слабост е рекламата и негативното послание, което изпращаме към света. Надяваме се в бъдеще да надделее позитивизма и оптимизма, защото никой не желае да отиде на гости на едно семейство, където негативизмът е превзел цялата фамилия. Аз съм оптимист, че ще намерим общ език с бюджетната комисия в парламента, с министерството на финансите, с министър председателя и с министъра на туризма, и най-важното с общините, с които сме в много добри отношения.

След серията терористични атентати в Турция голяма част от българите, които традиционно отсядаха там, се пренасочиха към почивки в Гърция, или предпочетоха да останат да почиват в спа хотелите в България:

Много хотелиери по българското черноморско крайбрежие направиха СПА услуги към своите комплекси и имат намерение не само да разширят туристическия сезон, но и да го направят целогодишен, както е в Албена, Поморие, Варна и Слънчев Бряг. Зимните курорти също започнаха да развиват възстановителен туризъм  с цел да заработят целогодишно. Хубавото е, че повечето зимни курорти се намират в близост до минерални извори и когато се съчетае планина, чист въздух и минерална вода, се получава уникална услуга за туристите.

Българските хотелиери трябва да убедят авиопревозвачите да открият повече нискотарифни полети до България, за да разширят летния сезон – твърди Благой Рагин. – Друга идея на местните хотелиери за привличане на повече чуждестранни туристи е свързана с предоставянето на паричен бонус за определен тип услуги като спа услуги, атракции и туристически разходки. Материалната база в туризма е много добра, но не успяваме да задържим кадрите в страната поради ниските възнаграждения в сектора, заяви Благой Рагин и допълни:

Ние обучаваме тези кадри в България, но след това те заминават в чужбина в търсене на по-добро възнаграждение. Имаме проблем с набавянето на квалифицирани кадри. Работим с образователното министерство и с комисията по образование и наука в парламента относно преквалификацията и обучението на кадри и използването на европейски фондове за тази цел. Настояваме граждани от българската диаспора в Молдова и Украйна, с която работим най-добре, да получават разрешително за работа за поне 5-6 месеца, за да се включат в най-активния туристически сезон. / БНР

Поделиться:
Читайте
новости:
Телеграмм Яндекс Дзен Вайбер Google Новости Яндекс Новости Фейсбук Твиттер Вконтакте Одноклассники