Этот сайт использует файлы cookie. Продолжая пользоваться данным сайтом, Вы соглашаетесь на использование ваших файлов cookie.

Започва есенният цикъл концерти от Фестивала на бразилската класическа музика

Започва есенният цикъл концерти от Фестивала на бразилската класическа музика

„Бразилска клавирна феста“ (а не „фиеста“), музика за самба джаз трио и симфоничен оркестър, една световна премиера и десетки непознати (в България) произведения – това са част от изненадите на втората, „есенна“ поредица концерти. „Лятната“ беше през юни и юли т.г. Нека отбележим, че Фестивалът на бразилската клавирна музика се провежда за първи път в България. Идеята е на Нара Васконселос-Барето – бразилска пианистка, която живее тук повече от 10 години и е в основата на много събития, които представят бразилската култура у нас и българската в Бразилия. Тя е директор на Културен институт „Зенон Барето“, който организира събитието. Партньори са НМА „Панчо Владигеров“, проектът „Приятели от близо и далече“ на сдружение „Култура, медии, комуникации“, Министерството на културата и посолството на Бразилия у нас. Ето какво разказа г-жа Васконселос за програмата и изпълнителите:

Предстои вторият цикъл концерти от Първия фестивал на бразилската класическа музика. Започваме на 6 ноември с Carioca Concert № 2 от Радамес Гнятали за Самба джаз трио и симфоничен оркестър с пианиста от Бразилия Диого Монзо и българските музиканти Алекс Атанасов (контрабас) и Симеон Симеонов (барабани). Те ще свирят с Академичния симфоничен оркестър под диригентството на студентката Мила Павлова. На 7 ноември изключителните музиканти Атанас Кръстев и Виктория Василенко ще представят произведения за виолончело и пиано, създадени от Ейтор Вила-Лобос, Клаудио Санторо (чиято 100-годишнина отбелязваме в няколко програми на фестивала), Камарго Гуарниери и др. Това са най-известните бразилски композитори, чието творчество „говори“ за душата на бразилската музика от ХХ век.

Каним ви и на „Вечер на съвременната бразилска музика за пиано“ (11 ноември). Участват студенти от НМА и Диана Рахнева − преподавател от НМУ „Любомир Пипков“. Имаме и концерт за виола и пиано (на 18 ноември) − в Музей „Борис Христов“, който е много ценен за нас. Този рядко изпълняван репертоар ще бъде представен от брилянтни млади инструменталистки − Илина Илиева (виола) и Нона Кринчева (пиано). Завършваме с четири рецитала на проф. Ростислав Йовчев, които обединихме под общото заглавие „Бразилска клавирна феста“. Някои хора мислят, че сме пропуснали буква в думата „феста“. Не сме сгрешили −„фиеста“ е „празник“ на испански, а „феста“ е думата на португалски. Тази „клавирна феста“ включва и световна премиера на творба от Алмейда Прадо, която е открита след като той напусна този свят през 2010 г.

Пловдив, Варна и Пазарджик са градовете, в които ще изнесе концерти проф. Йовчев. Както и София − на 25 ноември в НМА, когато ще бъде закриването на фестивала. Нара Васконселос разказа и за огромната подкрепа, която организаторите са получили от ръководството на НМА „Панчо Владигеров“. Преподаватели и студенти участват в представянето на бразилските произведения, а по-голямата част от концертите са в голямата зала на Академията. Фокусът тази година е върху музиката за пиано, независимо, че има творби и за други инструменти. Програмата на двете поредици включва общо 14 концерта и над 50 произведения от съвременни бразилски композитори. Фестивалът ще продължи догодина, част от програмата вече е готова.

В момента в София се провежда и четвъртото издание на „Седмица на бразилското кино и култура“ (4-10 ноември) – още едно събитие, в чиято организация г-жа Васконселос участва.

Входът за прожекциите и концертите от програмата е свободен. / БНР

Поделиться:
Читайте
новости:
Телеграмм Яндекс Дзен Вайбер Google Новости Яндекс Новости Фейсбук Твиттер Вконтакте Одноклассники
 

Добавете коментар

Все комментарии пользователей, размещаемые на сайте, являются постмодерируемыми. Это означает, что администратор читает сообщения после их размещения на ресурсе, и имеет право удалить их без каких-либо дополнительных объяснений. Запрещается писать комментарии только БОЛЬШИМИ или latinskimi буквами.