Этот сайт использует файлы cookie. Продолжая пользоваться данным сайтом, Вы соглашаетесь на использование ваших файлов cookie.

34% от учителите и 24% от непедагогическия персонал у нас са ваксинирани

34% от учителите и 24% от непедагогическия персонал у нас са ваксинирани

34% от учителите и 24% от непедагогическия персонал са напълно ваксинирани, което е по-висок дял от средното за страната. Около 2% от учителите са с незавършен курс на ваксинация. Това съобщи за БНР заместник-министърът на образованието и науката Мария Гайдарова, цитирана от пресцентъра на МОН.

"Искаме да има спокойствие, но и да е ясно, че противоепидемичните мерки трябва да се спазват. Ако общата заболяемост в страната се покачва, няма как това да не се случва и в училищата. Затова е важно да има тестване и по-висок дял на ваксинирани учители и ученици", е коментирала заместник-министърът на образованието.

Един процент са карантинираните учители, като най-много са в Ямбол, а най-малко - във Враца. 576 паралелки и 24 групи в детски градини са преминали към обучение в електронна среда към днешна дата.

По думите на заместник-министъра тестването за COVID-19 може да гарантира по-висока степен на безопасност на средата в учебните заведения, като се установяват новозаразените с все още непроявени симптоми, така че да няма разпространение на вируса.

"Това е само препоръка. Ние осигуряваме условията, но решението трябва да бъде на съответните екипи в конкретното училище. Има смисъл, ако тестовете се правят на всички, ако се правят на част от учителите, това няма да има нужната ефективност", заявява Гайдарова.

Поделиться:
Читайте
новости:
Телеграмм Яндекс Дзен Вайбер Google Новости Яндекс Новости Фейсбук Твиттер Вконтакте Одноклассники
 

Добавете коментар

Все комментарии пользователей, размещаемые на сайте, являются постмодерируемыми. Это означает, что администратор читает сообщения после их размещения на ресурсе, и имеет право удалить их без каких-либо дополнительных объяснений. Запрещается писать комментарии только БОЛЬШИМИ или latinskimi буквами.