България строи магистрали със скорост 5 км за година
- Аврамова: АПИ е сключила договор за 9,5 млн. лв. за проектиране на АМ "Черно море"Срутване в тунел „Железница”, има затрупани хораЕвропейски одит показа, че 32% от пътищата в България са в лошо състояниеПроект автомагистрали «Струма» через Кресненское ущелье будет измененЗапочна строежът на връзка между магистралите „Струма” и „Тракия”
България може би е достойна за рекордите на "Гинес" с някои постижения в пътното строителство. У нас магистралите се градят със средна скорост от около 5 километра на година. Магистрала "Тракия", която е най-дългата и най-дълго правена магистрала (42 години), е и "най-бързата" - строени са по 8.5 км на година. За автомагистрала "Марица", начената преди 36 години, темпото на изграждане е по 3.6 км годишно. "Люлин", която е лилипут с нейните 20 километра, е напредвала със средна скорост от 3.8 км годишно. За сравнение - в Хърватия се "произвеждат" по 100 километра аутобани годишно.
Това показват данните, събирани през годините от Камарата на строителите, която вчера представи сборника "Пътищата на България".
Според експерта Ясен Ишев, който е работил по сборника, най-много магистрални километри - 276 за 5 години, са пуснати при управлението на Бойко Борисов. "Това прави по 1 км на 5 дни. Бумът на магистралите е през 2015 г. с пуснати 124 км", посочи вчера инж. Ишев. Но това е условен рекорд, защото преди пуска на отсечките има работа, вършена обикновено в мандатите на различни правителства. 2015-а бе година на строителен бум заради изтичащите срокове за усвояване на европейските фондове.
Всъщност магистралният пръстен на България е планиран и започнат още по времето на Тодор Живков. Преди 1989 г. са построени 274 км магистрали. / Сега
- Ако видите грешка изберете текста и натиснете Ctrl + Enter
- магистрала