Этот сайт использует файлы cookie. Продолжая пользоваться данным сайтом, Вы соглашаетесь на использование ваших файлов cookie.

България строи магистрали със скорост 5 км за година

България строи магистрали със скорост 5 км за година

България може би е достойна за рекордите на "Гинес" с някои постижения в пътното строителство. У нас магистралите се градят със средна скорост от около 5 километра на година. Магистрала "Тракия", която е най-дългата и най-дълго правена магистрала (42 години), е и "най-бързата" - строени са по 8.5 км на година. За автомагистрала "Марица", начената преди 36 години, темпото на изграждане е по 3.6 км годишно. "Люлин", която е лилипут с нейните 20 километра, е напредвала със средна скорост от 3.8 км годишно. За сравнение - в Хърватия се "произвеждат" по 100 километра аутобани годишно.

Това показват данните, събирани през годините от Камарата на строителите, която вчера представи сборника "Пътищата на България".

Според експерта Ясен Ишев, който е работил по сборника, най-много магистрални километри - 276 за 5 години, са пуснати при управлението на Бойко Борисов. "Това прави по 1 км на 5 дни. Бумът на магистралите е през 2015 г. с пуснати 124 км", посочи вчера инж. Ишев. Но това е условен рекорд, защото преди пуска на отсечките има работа, вършена обикновено в мандатите на различни правителства. 2015-а бе година на строителен бум заради изтичащите срокове за усвояване на европейските фондове.

Всъщност магистралният пръстен на България е планиран и започнат още по времето на Тодор Живков. Преди 1989 г. са построени 274 км магистрали. / Сега

Поделиться:
Читайте
новости:
Телеграмм Яндекс Дзен Вайбер Google Новости Яндекс Новости Фейсбук Твиттер Вконтакте Одноклассники
 

Добавете коментар

Все комментарии пользователей, размещаемые на сайте, являются постмодерируемыми. Это означает, что администратор читает сообщения после их размещения на ресурсе, и имеет право удалить их без каких-либо дополнительных объяснений. Запрещается писать комментарии только БОЛЬШИМИ или latinskimi буквами.