Министър Караниколов: Българският износ за Китай през последните десет години се увеличи седем пъти
- Силните полюси според българите – на изток от нас. Стабилността обаче идва от ЕСНиколова: Китай винаги е бил изключително важен партньор за БългарияСформирането на съвместен екип за изграждане на българо-китайски център за иновации в София бе договорено на среща при президента Румен РадевПодписваме два договора с Китай за доставка на лекарства срещу COVID-19Бойко Борисов разговаря с китайския премиер Ли Къцян
Българският износ за Китай през последните десет години се увеличи седем пъти и Китай се превърна в наш втори по големина експортен партньор сред страните извън ЕС. Това каза министърът на икономиката Емил Караниколов по време на Третата министерска конференция за насърчаване на търговско-икономическото сътрудничество между Китай и държавите от Централна и Източна Европа в гр. Нинбо, Китай.
Икономическият министър поясни, че има възможност за по-нататъшно разширяване на българския износ за Китай и по-конкретно на продукти, с които нашата страна е известна в Азия.
По време на пресконференцията министър Караниколов подчерта, че България отдава важно значение на инициативата 16+1, която ще имаме честта да домакинстваме в София през 2018 г. Той изтъкна, че това е платформа за нови възможности в посока засилване на инвестиционното и търговското сътрудничество с Китай. По думите му инициативата вече е допринесла за нова динамика в двустранните отношения.
„По отношение на инвестициите бих искал да изтъкна, че приветстваме китайските компании, които са заинтересовани да навлязат на пазара на ЕС, да установят в България свои производствени бази и развойни центрове“, заяви министърът.
В заключение министър Караниколов изтъкна, че с цел промоция на българските продукти на китайския пазар, Министерството на икономиката подготвя представителна бизнес делегация за участие в Първия китайски международен панаир за вносни стоки, който ще се проведе през ноември в Шанхай.
- Ако видите грешка изберете текста и натиснете Ctrl + Enter
- Китай