Две момчета откриха метеорит край Кърджали

Две момчета откриха метеорит край Кърджали. Космическото тяло тежи 4 килограма и 600 грама и е с много високо съдържание на желязо. Това е два пъти по-тежък от най-големия метеорит, намерен досега у нас.

Директорът на Астрономическата обсерватория Агоп Узунбохусян обясни:

Открили са го след зрелищно светещо кълбо, което е паднало близо до тяхното село и са го потърсили на другия ден, и наистина са открили това тяло с капковидна форма, което залепва магнита върху него, което е с неимоверна тежест и явно няма спор, че е железен метеорит.

Предполага се, че тялото е част от метеоритния поток Леониди, който преминава близо до Земята всяка година през ноември:

За да бъдем 100% сигурни, трябва да се разреже това тяло и да се види вътрешната му структура, но хората, които са го намерили, не желаят подобен експеримент.

Подобни космически тела непрекъснато се обявяват за продажба в интернет, казват експертите:

Аз не съм се интересувал от конкретната цена. Според мен, без проблем ще надхвърли 10 000 долара.

Мястото на откритието се пази в тайна. Според астрономите, находката от Кърджали е два пъти по-тежка от най-големия метеорит, намерен досега у нас.