Этот сайт использует файлы cookie. Продолжая пользоваться данным сайтом, Вы соглашаетесь на использование ваших файлов cookie.

25 причини да избереш България

25 причини да избереш България

Често изборът „България“ за младите българи, които търсят професионално развитие, зависи от конкретните възможности за успешна реализация в родината или в чужбина. За да направят този избор в полза на страната ни, водещи международни и български компании, които развиват успешен бизнес у нас и вярват в потенциала на младите българи, се включиха в кампанията „Твоите 25 причини да избереш България“. В нея 1300 български студенти от 127 университета в 15 държави защитиха в есе мотивите си да останат в родината. Победителите са 25 младежи, които получиха възможност за стаж в една от компаниите, бизнес лидер за ментор и годишна стипендия в размер на 6000 лв.

Една от целите на кампанията беше да вдъхнем доверие у младите хора, че има възможности за развитие в България, но също така и на бизнеса, че има много добри каузи и идеи, които могат да задържат младите в България – отбелязва Свилен Панков, мениджър „Човешки ресурси“ в компанията – организатор на конкурса.

В последните години много български умове и даровити младежи избират обучение и реализация навън. Липсата на сътрудничество между образователния сектор и работодателите в България води до осезаем „глад за кадри“. В съревнованието за млади и образовани специалисти някои държави са изработили система, която да привлича ценните кадри да се обучават и реализират професионално. Дали това е само въпрос на избор и доколко българските работодатели имат стратегия за привличане на млади специалисти?

В банката, в която работя, ние действително целенасочено издирваме и привличаме талантливите студенти, дали това се отнася за другите фирми не съм сигурен – казва Веселин Димитров, служител в една от компаниите, които участват в проекта. – Според последната статистика, безработицата рязко намалява,което означава глад за кадри. Това от, своя страна, спира растежа на икономиката. Когато липсват квалифицирани специалисти, това вече е сериозен проблем.

Затова кампанията „Твоите 25 причини да избереш България“ с идеята да спре „изтичането“ на млади специалисти към чужбина придобива голяма популярност:

Пред нас е бъдещето на България и стои въпросът дали да останем тук да се развиваме или да заминем в чужбина. Затова ние трябва да се възползваме от подобни възможности и да не ни е страх. Едно есе може да ни даде наистина много добър старт в живота, подчертава Василена Василева. Тя е един от победителите в кампанията, учи „Българска филология” в СУ "Св. Климент Охридски“.

Истината е, че България е част от отворения пазар на труда в ЕС, което прави въпросния избор още по-труден:

Някои хора взимат решението да заминат много по-лесно от други, които се колебаят. За мен лично, беше по-трудно да избера с какво искам да се занимавам – пояснява Борислав Вълов, който е втори курс „Журналистика” в Софийския университет и също е сред победителите в конкурса.

Всеки от 25-имата финалисти е имал възможност да реши къде да проведе своя стаж. Имах възможност да избирам сред десет водещи компании, да проведа интервюта с всяка една от тях в рамките на два часа и да реша къде да проведа стажа си, разказа пред БНР Василена.

Това беше експеримент, предизвикателство, полезен опит, знания и умения, които може би несъзнателно придобиваш. Срещата с фирми и експерти е наистина ценна. – допълва я Борислав. – Най-важната причина да избера своя работодател беше връзката с интересите – това, което мен ме влече и мога да получа съответно от компанията. Трябва да бъдеш любопитен, да си поставяш цели и да си представиш какво искаш да научиш от своите ментори. Когато търсиш възможностите около себе си, виждаш, че ги има.

Окрилени от успеха на кампанията, организаторите имат намерение да повторят експеримента:

Иска ми се да продължим, защото и работодателите и стипендиантите останаха доволни от инициативата – подчертава Свилен Панков.

Факт е, че след подобни стажантски програми работодателите често назначават младите хора. Условието е кандидатът да изпъква с качествата си. От друга страна, конкуренция има и на ниво работодател и условията на труд, които той предлага. А младите хора търсят надежден работодател, който създава бъдеще. / БНР

Поделиться:
Читайте
новости:
Телеграмм Яндекс Дзен Вайбер Google Новости Яндекс Новости Фейсбук Твиттер Вконтакте Одноклассники
 

Добавете коментар

Все комментарии пользователей, размещаемые на сайте, являются постмодерируемыми. Это означает, что администратор читает сообщения после их размещения на ресурсе, и имеет право удалить их без каких-либо дополнительных объяснений. Запрещается писать комментарии только БОЛЬШИМИ или latinskimi буквами.


Защитен код
Обнови