Этот сайт использует файлы cookie. Продолжая пользоваться данным сайтом, Вы соглашаетесь на использование ваших файлов cookie.

Представяме ви ‘Primo’, изумителната Honda CB750, направена от българското ателие Thracian Custom Bikes

Представяме ви ‘Primo’, изумителната Honda CB750, направена от българското ателие Thracian Custom Bikes

Респект и гордост. Това изпитваме, когато гледаме към тази 1984 Honda CB750, знаейки, че моторът е сътворен от българи, във Варна. Името на проекта е ‘Primo’, а ателието произвело това бижу, носи недвусмислено свързаното със славната история на страната ни име Thracian Custom Bikes.

Това е първият мотоциклет на Мирослав Вълков и Пламен Николов, под марката TCB, откъдето идва и името на проекта ‘Primo’. И както повечето хора, занимаващи се с уникални мотори -, Миро и Пламен си имат и дневни работи, като създаването на мотоциклети запълва свободното им време. Това обаче не означава, че отношението им към моторите е „по между другото“ - всеки детайл на ‘Primo’ говори за изключителен вкус и майсторство на изработката.

Байкът е закупен от Германия в перфектно техническо състояние, след което е разглобен на съставните си части. „Буквално пръснахме мотора,“ казва Пламен. „Всичко беше наред, но искахме да се убедим в това, като междувременно направихме и основен ремонт на двигателя. Не че имаше нужда, но искахме да сме сигурни“. Всяка гайка, шайба, болт и уплътнение, което има нужда от смяна е сменено, както и разбира се окабеляването.

Primo

Модификациите. Thracian Custom Bikes запазват вида на оригиналната рама, но модифицират задната спомагателна, като леко издължават мотоциклета. Вилката също е заводската, но с изцяло нови вътрешности, поръчани от Honda. TCB леко я спускат, като задните амортисьори също идват от Япония, а тройниците фрезоват от алуминиева сплав, по техен проект. Визията на горната корона е минималистична и специално съобразена да помести ‘motoscope mini’ дигиталния уред на Motogadget.

На същата марка е и електрониката, ‘m.unit blue’ модулът, който позволява на собственика да пали машината, чрез мобилния си телефон. За всеки случай обаче, TCB монтират и секретен ключ, който да помогне в случай, че нещо е лучи с мобилното устройство. И преди да решите, че мигачите също са на немската фирма, ще кажем че не са.

„Щеше да ни бъде по-лесно да ги купим, но решихме, да си ги направим сами,“ казва Пламен. „Това е и нашата идея. Не е толкова трудно да събереш мотор с части от интернет, но ние искаме да произвеждаме възможно най-много компоненти сами“. И именно това отличава ‘Primo’ от други подобни проекти. Фарът е LED, а колелата и спирачната система сa с произход Aprilia.

Primo

TCB изработват сами също изпускателната система от неръждаема стомана, както и корпуса на въздушния филтър. Акумулаторът скриват в кутия под седалката, като същата е съшита от висококачествена кожа. Thracian Custom Bikes са направили и вариант в червено, като бъдещият собственик (да, моторът се продава) ще получи и допълнителната седалка заедно с ‘Primo’.

Особено впечатляващо е решението за декориране на резервоара. Сам по себе си, той е стандартният на CB750, като Thracian Custom Bikes са нанесли многократно надписа ‘Honda’, с холограмен ефект. Пламен казва, че проектът им е отнел над 600 часа работа.

Как върви моторът? „Свалихме около 25 килограма, окачването е доста способно, така че ви уверявам, че машината се движи доста приятно. Карахме мотора около 100-тина километра, за да сме сигурни, че всичко работи както трябва,“ добавя Пламен. И понеже TCB са убедени в качеството на своята работа, продават мотора с 3 години гаранция.

Текст: Иван Монев, dizzyriders.bg

Поделиться:
Читайте
новости:
Телеграмм Яндекс Дзен Вайбер Google Новости Яндекс Новости Фейсбук Твиттер Вконтакте Одноклассники
 

Добавете коментар

Все комментарии пользователей, размещаемые на сайте, являются постмодерируемыми. Это означает, что администратор читает сообщения после их размещения на ресурсе, и имеет право удалить их без каких-либо дополнительных объяснений. Запрещается писать комментарии только БОЛЬШИМИ или latinskimi буквами.