Этот сайт использует файлы cookie. Продолжая пользоваться данным сайтом, Вы соглашаетесь на использование ваших файлов cookie.

Първият училищен звънец фокусира вниманието върху системата на образованието

Първият училищен звънец фокусира вниманието върху системата на образованието

Всеки от нас пази скъпи спомени от първия учебен ден. Позитивни емоции носи очакването за среща с учителя в първи клас, с приятелите и съучениците в училище. 15 септември е официалната дата за откриване на учебната година в България. Тази година обаче средата на септември се падна в неделя, затова учениците тръгват на училище на 16 септември /понеделник/. Настроение в днешния ден създават тържествата, организирани от всяко училище за посрещане на най-малките, които за пръв път прекрачват школския праг. Атмосферата е празнична, а класните стаи са изпъстрени с красиви букети цветя, които първокласниците поднасят на своите учители. Музиката и фанфарите около първия учебен ден обаче бързо ще утихнат и на тяхно място ще се настани до болка познатият дебат за реформата в българското образование.

По традиция той започва с темата за обема и теглото на учебниците, които малките ученици ще носят на гърба си всеки ден към училище. Сред предлаганите решения е книгите да се печатат на олекотена хартия, както и това – учебниците да се оставят в шкафче в училище. Към дискусията логично се добавя темата за матурите след 7 и 12 клас и националното външно оценяване, което, освен в четвърти клас, от тази година ще се провежда и за десетокласниците. Общо е впечатлението, че българското училище се променя, макар и с бавни темпове. Център на промяната е българският учител, който неведнъж в исторически план се е доказал като интелектуалец и хуманист с будна гражданска съвест и прогресивни разбирания. Затова днес се връща респектът към добрите учители, а трудът им се оценява по-високо в морално и материално изражение. Програма „Мотивирани учители“ пък насърчава финансово преподавателите, които пожелаят да работятв училища в проблемни области, включително с ученици, които имат ниски образователни резултати или нисък социален статус.

„Все още българинът обича да инвестира в образованието на своите деца и има уважение към училището“ – казва пред БНР Събка Попова, старши експерт в Регионално управление по образованието − София. Тя открои работата на иновативните училища, които са 395 в цялата страна, а това означава, че всяко пето училище у нас е въвело иновативното образование. „Всяко училище има своята специфика, затова и палитрата на иновациите е много пъстра“, казва Събка Попова и добавя, че е голям броят на училищата, които работят с повече от една иновация. „Те разработват програми, в които интегрират учебното съдържание по два или повече учебни предмета. Разработват нови методики на обучение, при които учениците биха усвоили по-лесно български, английски, или хърватски език, например. В други иновации се набляга на чуждоезиковото обучение, на математиката, на природните науки. Други пък работят по гражданското образование на учениците, по обогатяване на знанията им за българските обичаи и фолклор. Като цяло, всички иновации са насочени към повишаване на мотивацията за учене у децата, за развиване на мисленето и за изграждане на гражданска позиция у тях. Работи се по изграждането на учениците като личности, които в динамиката на днешното време да са готови да посрещнат всяко едно предизвикателство и в същото време успешно да се справят с поставените им задачи“ – подчертава Събка Попова. / БНР

Поделиться:
Читайте
новости:
Телеграмм Яндекс Дзен Вайбер Google Новости Яндекс Новости Фейсбук Твиттер Вконтакте Одноклассники
 

Добавете коментар

Все комментарии пользователей, размещаемые на сайте, являются постмодерируемыми. Это означает, что администратор читает сообщения после их размещения на ресурсе, и имеет право удалить их без каких-либо дополнительных объяснений. Запрещается писать комментарии только БОЛЬШИМИ или latinskimi буквами.