Каракачанов: Ремонтът на МиГ-овете ще е в България, а не в Русия
В студиото на „Още от деня“ министърът на отбраната и вицепремиер Красимир Каракачанов коментира модернизационните проекти за Българската армия, като отбеляза, че спрямо ВВС амбицията му е паралелно със закупуването на нов боен изтребител настоящите бойни машини да бъдат поддържани и да летят до края на експлоатационния им срок. Той допълни, че амбицията му е всички 15 бройки български МиГ-29 да летят в следващите седем години, като се ремонтират с руски части в България, както и да се ремонтират повече щурмовици Су-25.
Договорът с РСК МиГ е за следващите четири години и ремонтите на българските МиГ-29 ще се извършват в България, а не в Русия, заяви министърът на отбраната. Частите също ще се купуват от Русия, както и Полша купува части за своите бойни ескадрили от производителя им. Каракачанов допълни, че идеята му е в следващите седем години да летят всичките 15 български многоцелеви изтребители МиГ-29, а в същото време да се ремонтират и щурмовиците Су-25, от които в момента летят четири.
Красимир Каракачанов, министър на отбраната: Съветът по отбрана в Министерството на отбраната одобри проекта за закупуване на нов изтребител. Той е в режим на съгласуване с другите министерства, което отнема две седмици, след което ще тръгне към Парламента. Предложението, което сме направили, е да бъдат изпратени и получени оферти от няколко възможни фирми и държави.
На миналия конкурс са били изпратени запитвания към Полша и САЩ за употребявани F-16, припомни Каракачанов, а сега ще се отправят запитвания както за машини втора ръка, така и за нови. Ще се изпрати и покана към производителите на F-18 „Боинг“, които са проявили интерес. Ще бъдат поканени и производителите на „Рафал“ и „Юрофайтър“, в това число и за нови. Ще се изпрати и предложение до Израел за модернизирани F-16.
Така офертите стават шест.
Красимир Каракачанов, министър на отбраната: Поне до този момент, България разполага с 1,5 млрд. лева.
По отношение на новите бронирани машини за Сухопътни войски Каракачанов отбеляза, че има няколко оферти от различни компании и страни, като основното изискване е бронираната машина да се сглоби и поддържа в България от български фирми, за да може част от парите да останат в българската икономика.
Белгийските фрегати от състава на Българските ВМС си заслужава да бъдат ремонтирани и поддържани, отбеляза Каракачанов.
- Ако видите грешка изберете текста и натиснете Ctrl + Enter
- истребители