Этот сайт использует файлы cookie. Продолжая пользоваться данным сайтом, Вы соглашаетесь на использование ваших файлов cookie.

За София като разпознаваема туристическа дестинация

За София като разпознаваема туристическа дестинация

Столицата на България става все по-привлекателна за туристи с различни интереси и потребности, а амбицията на местната управа е да превърне вековното културно-историческо наследство, разнообразните природни ресурси, богатия културен живот и множеството обекти за целогодишен бизнес в търсен и конкурентен туристически продукт. Това показва докладът „Туризъм и въздушен транспорт в София”, изготвен от Столичната общинска агенция за приватизация и инвестиции (СОАПИ).

От 2010 година насам се наблюдава стабилен ръст на туристите в София, особено забележим в периода 2016-2017 г., показват изследванията. За осем години броят на реализираните нощувки е нараснал повече от 2 пъти (от 1 120 755 през 2010 г. –на 2 488 490 през 2018 г.), като 2/3 от тях са се реализирали от чужденци.

Добрата транспортна свързаност води повече туристи в административния център на България – категоричен е Владимир Данаилов, главен изпълнителен директор на СОАПИ. Той коментира и доколко е реалистично второто място, което заема София в класация на една от водещите глобални платежни мрежи.

София, ако се позовем на доклада, става все по-разпознаваема туристическа дестинация, както сред европейските столици и големите европейски градове, така и сред столиците в региона. Един от факторите е все по-добрата свързаност – само за последните 4 години имаме 50 нови дестинации, които свързват с въздушен транспорт София с различни градове по света. България и София се възприемат като едни от най-сигурните места за туристи. Имаме и богат културен календар, над 30 големи международни събития годишно. Икономическото развитие също е фактор, допринасящ за по-интензивния поток. Така че, абсолютно заслужено е мястото, което София заема в класацията на платежната мрежа. След нея са градове като Лисабон и Париж, което показва, че се представяме много добре. Около 40% е делът на ваканционния туризъм, 40% – на бизнес туризма и около 16% – на конгресния.

Най-дълго в българската столица се задържат туристите от Италия, Испания, Израел и Великобритания – средно 2,2 дни, показва още докладът на СОАПИ, като средно на един турист в София се пада престой от 1,8 дни. За сравнение, средният престой общо за страната е 3,4 дни. Столичната управа и туристическата индустрия трябва да работят за задържане на туристите по-дълго време, категоричен е Владимир Данаилов.

От държавите с най-много туристи в София се отличават Италия, Германия, Израел, Гърция, Великобритания. Има и много голяма италианска общност в София, което обяснява и първата позиция на италианците – допълва Данаилов.– Средният приход от една нощувка през 2018 година е 87 лева, а средният приход от един турист в столицата – 151 лева. Средната цена на нощувка в хотелите с четири звезди е около 86 евро, а тази в петзвездния сегмент – 114 евро. Очаква се до 2021 година градът да разполага с още пет нови петзвездни хотела, а това със сигурност ще предизвиква и увеличение на цените на нощувките, което пък е добре за местния бизнес.

Влияние за повишаване на интереса към София оказва и подобряването на инфраструктурата в града, казва Владимир Данаилов и прогнозира, че популярността на българската столица като туристическа дестинация ще расте, а до две години тя ще се превърне и в много по-силна дестинация за конгресен туризъм. / БНР

Поделиться:

Читайте
новости:
Телеграмм Яндекс Дзен Вайбер Google Новости Яндекс Новости Фейсбук Твиттер Вконтакте Одноклассники
 

Добавете коментар

Все комментарии пользователей, размещаемые на сайте, являются постмодерируемыми. Это означает, что администратор читает сообщения после их размещения на ресурсе, и имеет право удалить их без каких-либо дополнительных объяснений. Запрещается писать комментарии только БОЛЬШИМИ или latinskimi буквами.


Защитен код
Обнови