Этот сайт использует файлы cookie. Продолжая пользоваться данным сайтом, Вы соглашаетесь на использование ваших файлов cookie.

Готови са предварителните проучвания за изграждане на градска железница във Варна

Готови са предварителните проучвания за изграждане на градска железница във Варна

Предпроектните проучвания за изграждане на градска железница (леко метро) във Варна бяха представени пред журналисти днес по инициатива на кмета Иван Портних. Анализите разглеждат различни варианти на изграждане на железницата, успоредно с разширението и продължението на бул. „Цар Освободител“ до Летище-Варна и до Индустриална зона-Варна. Проектът е съобразен изцяло с изискванията на ЕС за нови екологични системи за транспорт в градски условия.

„Благодаря на целия екип за положения труд, който ще бъде предмет на дискусия с гражданите, както и с различни браншови и неправителствени организации, които могат да вземат отношение по различни аспекти на този проект. Има етапи, които, при осигурено финансиране, могат да се случат в кратък времеви хоризонт с гарантиран ефект върху трафика. Има и по-дългосрочни етапи, които са свързани с новата икономическа зона, с южното направление, които също подлежат на обсъждане“, коментира кметът Иван Портних.

Той допълни, че напълно е реалистично да се започне с първите два етапа – с разширяването на бул. „Цар Освободител“ и успоредно с това с изграждането на участъка на железницата до летището и до новата икономическа зона.

„Бяхме водили разговори с предното правителство за финансиране с европейски средства или с частична държавна подкрепа на този първи етап, както и за включване на проекта за икономическата зона в Плана за възстановяване. Дано тази държавна нагласа продължи да бъде актуална, защото общината не може да реализира самостоятелно подобни мащабни проекти“, каза кметът. Той допълни, че изпълнението им е от ключово значение за Варна, защото гарантират откриване на нови работни места, намаляване на трафика и подобряване на екологичните показатели на въздуха, чрез активно използване на електрическите влакове по новата железница.

„Както видяхте от представените модели на трафика, ясно се вижда, че при развитие на Икономическата зона, ще е необходим бърз и достъпен транспорт. Надявам се друг важен държавен проект също да не бъде спрян - изграждането на АМ „Хемус“, който е ключов не само за Варна и новата зона, а за цяла северна България. Говорим за подобряване на качеството на живот и повишаването на доходи на хората, защото добрата логистика привлича инвеститори, което гарантира по-бързо до покачване на средния доход в града като цяло“, допълни кметът.

Разработката предвижда 7 участъка на трасето на железницата, на които е направен подробен анализ на възможностите за реализация на скоростен екологичен транспорт:

1. От Летище Варна до бул. „Христо Смирненски“ по бул. „Цар Освободител“.

2. От Летище Варна до Индустриална зона Варна.

3. От бул. „Христо Смирненски“ до жп гара Варна.

4. От бул. „Христо Смирненски“ до КК „Златни пясъци“.

5. Отклонение от участък 2 от общински път VAR 2021 (/I-2/-Игнатиево) през село Казашко и планиран мост над Варненското езеро, направление – с. Приселци и град Бяла. Дължина – 14,933 км, наземно, автономно жп трасе, съгласно ОУП на Варна. Особености – незастроена извънградска част, територии за отчуждаване, пресичания с пътища и улици.

6. Отклонение от бул. „Цар Освободител“ до ул. „Девня“ по бул. „Република“.

7. Отклонение от пътен възел до Летище Варна до гр. Аксаково.

Поделиться:
Читайте
новости:
Телеграмм Яндекс Дзен Вайбер Google Новости Яндекс Новости Фейсбук Твиттер Вконтакте Одноклассники
 

Добавете коментар

Все комментарии пользователей, размещаемые на сайте, являются постмодерируемыми. Это означает, что администратор читает сообщения после их размещения на ресурсе, и имеет право удалить их без каких-либо дополнительных объяснений. Запрещается писать комментарии только БОЛЬШИМИ или latinskimi буквами.