Этот сайт использует файлы cookie. Продолжая пользоваться данным сайтом, Вы соглашаетесь на использование ваших файлов cookie.

Културният туризъм остава сред водещите приоритети в рекламната стратегия на България

Културният туризъм остава сред водещите приоритети в рекламната стратегия на България

Международното туристическо изложение „Културен туризъм“ във Велико Търново е уникален форум, защото е изключително полезна платформа за устойчиво развитие на този вид специализирани услуги, които са в центъра на вниманието на Министерството на туризма. Това обяви министърът на туризма Стела Балтова при откриването на 14-ото издание на борсата, която продължава до 8 април в изложбените зали „Рафаел Михайлов“.

Министър Балтова подчерта, че културният туризъм остава сред водещите приоритети в рекламната стратегия на България. Световните тенденции показват, че интересът към пътуванията с цел опознаване на своята или чуждата култура и история нараства. Според информация на Евробарометър за 2016 г. 26% от анкетираните сочат културата като един от основните си мотиви за пътуване, а за България този показател е 10%.

Тази година участват около 70 български и чуждестранни изложители, които демонстрират познати или малко известни дестинации, туристически забележителности, нови продукти и атракции. Сред  тях са голям брой български общини, музеи, неправителствени организации, туроператори, турагенти, както и представителите на посолствата на Азербайджан, Бразилия, Виетнам, Държавата Палестина, ЮАР, на градовете партньори на Велико Търново - Прага, Бурса, Охрид, Серес, Хаен.

Велико Търново и България имат достатъчно основания да са домакини на такова мащабно събитие, каза още министър Балтова. Страната ни е на трето място в Европа след Италия и Гърция по брой археологически ценности. Над 40 000 са регистрираните недвижими обекти от различни епохи. В списъците на ЮНЕСКО на материалното и нематериално световно наследство са включени 14 български забележителности, които привличат туристи.

Министърът на туризма изтъкна, че материалното и нематериалното културно богатство  могат да бъдат двигател за просперитета на България, тъй като стимулират местната и националната икономика. Усилията на министерството са фокусирани върху диверсифицирания туристически продукт и позиционирането на страната като търсена и конкурентна целогодишна дестинация с ясно разпознаваема национална идентичност. В рамките на изложението се провежда научната конференция с международно участие "Културно-историческо наследство: опазване, представяне, дигитализация", която ще разкрие различните иновации в тази дейност. Експерти от шест държави ще представят успешни практики за културен туризъм в селските райони по международната инициатива EUROPETOUR, в която участват организации от България, Германия, Италия, Австрия, Румъния, Испания, Полша и Белгия. Информационният център „Европа директно“–Велико Търново ще запознае представители на местните, регионални и централни власти с плана за инвестиции за Европа като механизъм за постигане на икономическия растеж. Богата е и съпътстващата програма на форума, която включва събития от различни жанрове и изкуства.

Поделиться:
Читайте
новости:
Телеграмм Яндекс Дзен Вайбер Google Новости Яндекс Новости Фейсбук Твиттер Вконтакте Одноклассники
 

Добавете коментар

Все комментарии пользователей, размещаемые на сайте, являются постмодерируемыми. Это означает, что администратор читает сообщения после их размещения на ресурсе, и имеет право удалить их без каких-либо дополнительных объяснений. Запрещается писать комментарии только БОЛЬШИМИ или latinskimi буквами.