Културният туризъм остава сред водещите приоритети в рекламната стратегия на България
Международното туристическо изложение „Културен туризъм“ във Велико Търново е уникален форум, защото е изключително полезна платформа за устойчиво развитие на този вид специализирани услуги, които са в центъра на вниманието на Министерството на туризма. Това обяви министърът на туризма Стела Балтова при откриването на 14-ото издание на борсата, която продължава до 8 април в изложбените зали „Рафаел Михайлов“.
Министър Балтова подчерта, че културният туризъм остава сред водещите приоритети в рекламната стратегия на България. Световните тенденции показват, че интересът към пътуванията с цел опознаване на своята или чуждата култура и история нараства. Според информация на Евробарометър за 2016 г. 26% от анкетираните сочат културата като един от основните си мотиви за пътуване, а за България този показател е 10%.
Тази година участват около 70 български и чуждестранни изложители, които демонстрират познати или малко известни дестинации, туристически забележителности, нови продукти и атракции. Сред тях са голям брой български общини, музеи, неправителствени организации, туроператори, турагенти, както и представителите на посолствата на Азербайджан, Бразилия, Виетнам, Държавата Палестина, ЮАР, на градовете партньори на Велико Търново - Прага, Бурса, Охрид, Серес, Хаен.
Велико Търново и България имат достатъчно основания да са домакини на такова мащабно събитие, каза още министър Балтова. Страната ни е на трето място в Европа след Италия и Гърция по брой археологически ценности. Над 40 000 са регистрираните недвижими обекти от различни епохи. В списъците на ЮНЕСКО на материалното и нематериално световно наследство са включени 14 български забележителности, които привличат туристи.
Министърът на туризма изтъкна, че материалното и нематериалното културно богатство могат да бъдат двигател за просперитета на България, тъй като стимулират местната и националната икономика. Усилията на министерството са фокусирани върху диверсифицирания туристически продукт и позиционирането на страната като търсена и конкурентна целогодишна дестинация с ясно разпознаваема национална идентичност. В рамките на изложението се провежда научната конференция с международно участие "Културно-историческо наследство: опазване, представяне, дигитализация", която ще разкрие различните иновации в тази дейност. Експерти от шест държави ще представят успешни практики за културен туризъм в селските райони по международната инициатива EUROPETOUR, в която участват организации от България, Германия, Италия, Австрия, Румъния, Испания, Полша и Белгия. Информационният център „Европа директно“–Велико Търново ще запознае представители на местните, регионални и централни власти с плана за инвестиции за Европа като механизъм за постигане на икономическия растеж. Богата е и съпътстващата програма на форума, която включва събития от различни жанрове и изкуства.
- Ако видите грешка изберете текста и натиснете Ctrl + Enter
- болгарский туризм