Всяка десета нова кола в България е луксозна
Луксозните автомобилни марки формират около 10% продажбите на нови коли в България, показват данните за регистрацията, водени от Пътната полиция. Брандове като БМВ, "Ауди", "Мерцедес", "Порше", "Ленд Роувър", "Ягуар", "Инфинити", "Лексус", Волво" и т.н. са намерили 3852 купувачи.
Общият брой купени нови автомобили в страната за миналата година е 39 094. Най-популярни сред луксозните марки са моделите на БМВ (979 сделки), следват "Ауди" (860) и "Мерцедес" (826).
Автопаркът от луксозни автомобили в България през миналата година се е увеличил и със скъпи и рядко срещани коли, които дори нямат официални дилъри в страната. От Пътна полиция отчитат регистрация на 12 чисто нови електромобила "Тесла", 6 ферарита, четири бентлита, три ламборгинита, два ролс-ройса и по един "Астън Мартин", "Макларън" и "Лотос". Поршетата са 118, но трябва да се има предвид, че марката е официално представена в България.
Като цяло пазарен лидер при новите автомобили остава "Дачия" намерила 4286 купувачи на моделите от леката и лекотоварната си гама, следват "Рено" (3719) и "Тойота" (2978).
Поглед към данните за всички регистрирани автомобили показва, че най-предпочитаната марка е "Фолксваген" от която в страната има 461 803 моторни превозни средства. Следват "Опел" (371 603) и "Мерцедес" (278 068). Общо регистрираните МПС са над 3.44 млн.
Към 1 януари тази година луксозният автопарк на България включва 3070 поршета, 180 бентлита, 72 ферарита, 61 тесли, 53 ролс-ройса, 26 ламборгинита и 23 астън мартина. / Дневник
- Ако видите грешка изберете текста и натиснете Ctrl + Enter
- автомобили