65% от храните във веригите са български
- Възможно ли е увеличение с повече от 50% на цените на хранитеБългария няма да има проблем с недостиг на стоки заради кризата в УкрайнаПоскъпване на олиото и хляба отчита проучване на КНСБ«Как в СССР»: россиянин показал цены на продукты в БолгарииСтоките от първа необходимост са поскъпнали от началото на годината
Почти 65% от храните в големите вериги у нас са български. Това показва анкета на Сдружението за модерна търговия, в което членуват “Билла”, “Кауфланд”, “Лидл”, “Т Маркет”, “ПроМаркет” и “Фантастико”. Шестте компании имат дял 40% от пазара в сектора на търговията с бързооборотни стоки и почти 500 магазина в цяла България.
Според резултатите от проучването 73% от асортимента в категория “Хляб и хлебни продукти” са от родни производители. В една от веригите дори този дял е 100%. Като цяло на второ място са месото и месните продукти със 70 на сто български продукти. Следват млякото и млечните продукти, при които 69% от асортимента са на родните производители.
Данните от анкетата показват още, че 44% от плодовете и зеленчуците в 6-те вериги са български. От Сдружението за модерна търговия напомнят, че за тази категория трябва да се отчете фактът, че заради географското положение у нас се произвеждат само част от харесваните от потребителите продукти. Освен това при плодовете и зеленчуците има ясно изразена сезонност. Затова и през лятотото делът им при някои от веригите надвишава 70%, но като цяло за годината е доста по-нисък. / 24 часа
- Ако видите грешка изберете текста и натиснете Ctrl + Enter
- продукты питания